lördag 28 februari 2009

Delhi sista anhalten, en mycket positiv overraskning

Da har jag gjort min sista tagresa for denna gangen i Indien och natt min sista stad i Indien. Kanns lite konstigt att jag ska lamna Indien den 3 mars, vilket ar snart. Det kanns ocksa bra eftersom jag ska aka till Thailand och traffa Amelie, vilket jag har langtat efter sedan jag kom till Indien for tva manader sedan.
Alla vi traffat under resans gang, har sagt att Delhi ar en trakig Stad och att de inte kunde forsta hur vi kunde valja att stanna dar 4 natter. Det var rikitgt roligt att bli positivt overraskad, Delhi ar en fantastisk stad. Ingen smog over huvudtaget, en mycket bra tunnelbana och man kan valja om man vill ha vasterlandsk storstad eller myllrande Indiskt storstad beroende pa vilken del man aker till.
Vi valda att bo nara Connaught place, vilket ar det centrala Delhi dar alla vasterlandska butiker finns och det kanns verkligen som vilken Europeisk stad som helst. Vi bor pa en lugn sidogata, dar vi kan ata en billig frukost precis bredvid vart hotell. For 40 rupies far man en mycket god frukost och for 60 rupies en kanon middag, man blir mycket matt.
Det ar valdigt latt att ta sig runt i Delhi pa grund av den nya tunnelbanan, som ar betydligt finare an t.ex. Stockholm. Den tar en till de flesta platser enkelt och billigt 8 rupies.
Darfor har vi anvandt den nar vi besokt servardigheter sa som India Gate, Old Delhi, Roda fortet och parlaments byggnaden.
Det har verkligen varit kanon att spendera de sista dagarna har.
Har aven blivit en del shopping bade presenter och en del till mig sjalv. Huvudanledningen till varfor vi akte till Delhi nagra dagar tidigare an planerat. Var for att jag skulle ha tid att finna ett par glassogon. Det tog lite tid att finna en bra butik for detta i Delhi och jag var runt i olika kvarter for att finna en optiker. Tillslut hitta jag en ratt nara vart hotel. Denna optiker sag ut som vilken optiker som helst. Jag kom att spendera hela 2000 kroner i denna butik. For er som har glasogon vet ni att detta inte ar mycket pengar att lagga nar man ar hos optikern. For dessa 2000 kroner fick jag foljande:

1. Ett par Ted Baker glasogon
2. Ett par Ray Ban solglasogon med slipade glas i
3. Ett par vanliga solglasogon
4. 6 manaders kontaktlinser

Helt sanslost billigt, jag kan inte forsta hur det kan vara sa billigt med riktiga markes glasogon, varje gang jag tanker pa vad det hade kostat i Sverige far jag ett stort leende i mitt ansikte.
Darfor ar ett mycket bra tips ska ni till Indien passa pa att skaffa ett par nya brillor for det ar sa billigt.

Nasta gang jag skriver, kommer jag befinna mig i Thailand, men jag kommer att sakna Indien. Under dessa 8 veckorna har jag endast sett lite av Indien, bara nuddat ytan. Jag kommer att komma tillbaka, darfor det ar ett fantastiskt land med fantastiska manniskor.

I now continue wy walk into the wild

//Philip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar