söndag 29 mars 2009

Gamla Vanner i Bangkok och pa Ko Chang

Antligen efter tva dagars vantade ensam i Bankok kom Filip, och dagen efter honom kom Rasmus och hans kompis Hanna. Vi hade tva trevliga dagar i Bangkok, dar vi akte och titta pa Grande Palace och nar Vickan och hennes tva kompisar kom pa mandagen. Akte vi en valdigt fin bat tur langs floden som finns i Bangkok. Det var valdigt trevligt att se Bangkok fran den floden, eftersom att man fick en mycket battre overblick.
Vi lamnande Bangkok pa tisdagen efter att jag da befunnit mig i denna huvudstad i over en vecka. Vi akte da till den plats dar jag befinner mig nu. Namligen Ko Chang, en mycket fin o. Dar vi bor pa ett valdigt fint hotell, med pool och frukost. Riktigt avslappnande ar det och vi har darfor inte rort pa oss, forutom den snorkeltur som vi gjorde runt oarna utanfor Ko Chang.
Det kommer dock bara av till Kambodja pa tisdag, eftersom att mitt visum till thailand gar ut pa onsdag. Sa darfor blir det Kambodja i alla fall tva veckor innan det bar av mot Vietnam.
Det kanns spannande att byta land och kanske lamna det sa vasterlandska Thailand och besoka Kambodja istallet.
Ni far hade sa bra dar hemma, och jag hoppas ni far en trevlig Pask.
// Philip











2 kommentarer:

  1. Hej Philip! Otroligt vad du upplever mycket på din resa. Det är jätteintressant att följa den. Var rädd om dig nu när det bär av till nya länder. Kram Gerd

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa om era upplevelser. Bangkok gillar jag också riktigt mycket efter en vecka. Är man där bara några dagar blir det lätt att man bara ser de "fula" sidorna av staden. Var ni på weekend market? Det skulle jag tipsat dig om men visste inte att du var i Bangkok. Ni ser ut att ha det toppen. Här är våren kommen. Igår var det 15 grader och strålande sol. Jag jobbar på, Viktoriagården och Fritids. Jättekul! Till sommaren blir det Viktoriagården och sen en resa till hösten. Vad har du för planer? Maila mig om du har tid. Hälsa ressällskapet och ta hand om er. Massa kramar Ebba

    SvaraRadera