fredag 20 mars 2009

Koh pan ngan och Koh Samui

Far bli lite uppdateriing nu, varit daligt med det den senaste tiden. Ville dock spendera sa mycket tid jag kunde med Amelie innan hon akte hem.
Det blev alltsa Full Moon Pary pa Koh pan ngan, tva dagars af valdigt hart festande till klockan 6 pa morgonen. Sjukt roligt att befinna sig pa dessa stranderna med sa mycket folk.
Kul var det ocksa att jag motte upp Jocke, Olle och Gurra(gamla polare fran Forslov) samt Cilla(klasspolare fran Procivitas) och hennes kompis Lina. Dessa tva festade vi med under de tva Full Moon kvallarna.
Hade dock lite otur pa sjalva Full Moon kvallen, de har ett flertal eldshower pa dessa festerna, jag skulle ga narmare for att se, hur duktiga de var. Det jag inte sag var att det i sanden lag en glodande metalring, som de precis haft i sin eldshow. Denna metalring fastna mellan min fot och min flipflops. Det gjorde svin ont och jag fick en stor blasa langs med hela foten. Jag fick upp och linda foten, pa med en plastpase och sen tillbaka till festen. Det ar inte varje dag som man ar pa Full Moon sa ville inte missa det. Det blev sedan till att linka runt i en vecka, men nu har det lakt riktigt bra. Vilket ar skont.
Dagen efter Full Moon valdigt slitna efter tva dagars festande, var det dags for mig, Amelie och Johanna att rora oss vidare. Nasta destination var Koh Samui en timme med bat fran Koh Pan Ngan. Koh Samui ar en av de storsta oarna i Thailand, vi hade hort att detta skulle vara en trevlig o. Vi akte till Lamai och forsokte dar hitta ett bra hotell, dock fanns dar inget som var i var prisklass som var bra. Mycket besvikna tog vi in pa ett hotellrum och alla hade vi samma tanke vi ville bara fran Lamai. Detta pa grund av att det kandes som vi kommit till en stor turisthala med tatuerade gubbar i 40-60 ars aldern, som alla var tillsammans med alla de unga sma thailandska flickorna som fanns bland alla barerna. Jag fick en valdigt dalig kansla av Lamai.
Darfor fick jag ett uppdrag dagen efter att finna ett stalle som vi kunde stanna pa ett langre tag, som inte var fullt charterresernarer och dessa gubbar. Jag hyrde en moped och fan efter nagra timmar Buddha Beach, en strand som var betydligt lugnare an Lamai och en fin liten bungalow 10 meter fran havet.
Har stannade vi i 3 natter, var av Amelie var sjuk alla dessa vilket inte var sa roligt eftersom att de var hennes sista soldagar.

Efter 4 dagar p Koh Samui var det dags att rora pa sig, det var dags att aka till Bangkok igen....




//Philip

1 kommentar:

  1. Hej Philip! Hoppas allt är bra med dig nu när du lämnat Amelie. Förstår att det känns tråkigt men tiden går ganska fort när man upplever så mycket som ni gör. Otroligt fina berättelser du skriver så vi kan följa er resa. Ha det så bra och var rädda om er. Kram

    SvaraRadera