söndag 17 maj 2009

19 veckor, 136 dagar, 7 par flippflopp, 5 lander, 5 huvudstader och en massa fina minnen senare.

Har alltsa anlant till Bangkok nu efter ytterligare en nattligbussfard mellan Vientiane och Bangkok. Anlande till Bangkok klockan 5 pa morgonen igar. Valdigt trott checkade jag in pa mitt gamla hotell. Det ar skont att jag varit har inne borjar nastan kanna mig hemma. Dock lite trist att med ge att den plats jag spenderat mest tid pa ar Bangkok. Detta besoket har handlat om en sak igentligen att kopa pa sig de sista olika sakerna har i Bangkok och fylla resvaskan till max. Sa igar bar det av till MBK det stora shoppincentret ytterligare an gang. Dar lyckades jag finna det jag ville ha. Resterande tiden har jag spenderat runt pa Khosan Road. Min sista dag har endast handlat om att vila upp mig lag vid poolen pa lyxhotellet Buddy Lodge 5 timmar och lyckades fa nagra sista soltimmar innan regnet helt tog over. Dar efter ha jag aven tagit en Thai massage och njutit av Pad Thai och thailandsk ol for sista gangen.
Det ar valdigt svart att beskriva hur det kanns just nu, det ska bli sa skont att komma hem men det kanns aven konstigt att komma hem nu efter 19 veckor. Det ar med lite pirr i magen som jag kommer att lyfta fran thailandsk mark.
Jag hoppas att fa ser er alla dar hemma nar jag kommer hem. Detta blir det sista blogginlagget pa icke svenskmark, och jag har funnit det valdigt roligt att skriva om min aventyr och hoppas att aven ni har funnit mina inlagg inressanta och att ny har statt ut med mina stavfel.
I am now coming back from the WILD.

// Philip

Citerar Mark Twain ytterliggare en gang, det passar sa bra.
" Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar